V tomto krátkém článku se zaměříme na nejčastější problém všech e-shopů a to datové importy a jejich efektivní správa. Spousty e-shopů tento problém řeší externími aplikacemi, které stojí i desítky tisíc měsíčně a to zcela zbytečně.
Definice problému:
Firma měla potíže s výkonem svého e-shopu a problémy s konzistencí dat. Jejich systém pro zalistování nových produktů a údržbu stávajících byl poměrně složitý kvůli různým napojením na externí dodavatele a sklady.
Přes 20 různých dodavatelů a přes 35 různých feedů vč. importu z firemního ERP Money S5.
Jak jsme postupovali?
Nejprve jsme provedli migraci na naši platformu, čímž se elegantně vyřešily problémy s výkonem. Naše platforma je robustní a navržena pro stovky tisíc produktů při vysoké zátěži.
Poté jsme začali integrovat dodavatelské feedy, které zajišťují zdroj nových produktů a aktualizaci těch stávajících. Jakmile byla tato část dokončena a otestována, připojili jsme systém Money S5 (ERP), který firma používá interně. ERP může v případě potřeby importovat či aktualizovat stávající produkty přímo na e-shopu.
Obousměrné propojení
Naše řešení umožňuje obousměrnou komunikaci mezi feedy, e-shopem a ERP přes API:
- Produktová data proudí přímo do e-shopu z feedů o dodavatelů.
- Z e-shopu se přenáší nové produkty a objednávky do ERP - Money S5.
- ERP posílá do e-shopu informace o cenách, dostupnosti produktů a aktuálních skladových zásobách na prodejně a ve fyzickém skaldu.
Kde nastal problém?
Obvykle je při těchto propojeních určen „zdroj pravdy“, který rozhoduje o konfliktech, například rozdílech v cenách, dostupnosti, popisu produktu či nákupní ceně od více dodavetelů jednoho typu zboží.
Řešení: Agregátor dat
Problém: Nekonzistentní data a složitá správa produktů
E-shop Stavebninonline.cz čelil velké výzvě:
- Nekonzistentní data: Různé ceny, dostupnost a informace z feedů a interního ERP vedly k častým chybám.
- Problémy s výkonem: Systém nezvládal narůstající objem dat a produktů.
- Složitá správa: Zalistování nových produktů bylo zdlouhavé, údržba stávajících velmi komplikovaná a časově neudržitelná.
Naše řešení: Integrovaný datový agregátor
Přinesli jsme jedinečné řešení v podobě integrovaného datového agregátoru, který:
- Centralizuje data z feedů a ERP přímo v e-shopu.
- Řeší konflikty automaticky na základě pravidel, která klient nastaví.
- Eliminuje duplicity a vytváří „super produkty“, kombinující nejlepší informace z různých zdrojů - na základě výběru od klienta.
- Upozorňuje na změny a aktualizace v hotových produktech
- Vytváří reporty a nákupní listy od dodavatelů na základě nejlepších nákupních podmínek a časech dodání
Jak jsme postupovali
- Migrace platformy: Přechod na naši robustní platformu vyřešil problémy s výkonem.
- Napojení feedů a ERP: Zajistili jsme obousměrné propojení mezi feedy, e-shopem a ERP.
- Implementace agregátoru:
- Automatizace schvalování: Produkty s nízkou marží či nevyhovujícími předem definovanými podmínkami jsou automaticky zamítnuty.
- Manuální kontrola: Uživatel může schvalovat produkty s konfliktními daty.
- Automatické zakládání produktů v ERP při zpracování objednávek - všechny nové produkty, které nebyly zalistované v ERP jsou automaticky založeny v případě vytvoření nové objednávky.
Klíčové funkce agregátoru
- Řešení konfliktů: Při rozdílných datech mezi feedy, ERP a e-shopem systém vybírá „zdroj pravdy“ nebo upozorňuje na rozhodnutí.
- Reporty: Uživatelé mají přehled o nových, ztracených nebo vyprodaných produktech.
- Automatizace: Zjednodušená správa obrovského množství produktů.
- Možnost nastavit vlastní podmínky pro import a ukládání dat
Výsledek: Efektivní a levné řešení
Díky našemu řešení Stavebninonline.cz:
- Ušetřil tisíce korun měsíčně za externí aplikace.
- Zefektivnil správu dat a zamezil chaosu - úspora desítek hodin měsíčně
- Získal konkurenční výhodu díky čistému a profesionálnímu katalogu produktů.
Dnes e-shop hladce spravuje desítky tisíc produktů a udržuje konzistenci dat bez zbytečných nákladů na třetí strany.