Datový importér a agregátor feedů

V tomto krátkém článku se zaměříme na nejčastější problém všech e-shopů a to datové importy a jejich efektivní správa. Spousty e-shopů tento problém řeší externími aplikacemi, které stojí i desítky tisíc měsíčně a to zcela zbytečně.

Definice problému:

Firma měla potíže s výkonem svého e-shopu a problémy s konzistencí dat. Jejich systém pro zalistování nových produktů a údržbu stávajících byl poměrně složitý kvůli různým napojením na externí dodavatele a sklady.

Přes 20 různých dodavatelů a přes 35 různých feedů vč. importu z firemního ERP Money S5.

Jak jsme postupovali?

Nejprve jsme provedli migraci na naši platformu, čímž se elegantně vyřešily problémy s výkonem. Naše platforma je robustní a navržena pro stovky tisíc produktů při vysoké zátěži.

Poté jsme začali integrovat dodavatelské feedy, které zajišťují zdroj nových produktů a aktualizaci těch stávajících. Jakmile byla tato část dokončena a otestována, připojili jsme systém Money S5 (ERP), který firma používá interně. ERP může v případě potřeby importovat či aktualizovat stávající produkty přímo na e-shopu.

Obousměrné propojení

Naše řešení umožňuje obousměrnou komunikaci mezi feedy, e-shopem a ERP přes API:

  • Produktová data proudí přímo do e-shopu z feedů o dodavatelů.
  • Z e-shopu se přenáší nové produkty a objednávky do ERP - Money S5.
  • ERP posílá do e-shopu informace o cenách, dostupnosti produktů a aktuálních skladových zásobách na prodejně a ve fyzickém skaldu.

 

Kde nastal problém?

Obvykle je při těchto propojeních určen „zdroj pravdy“, který rozhoduje o konfliktech, například rozdílech v cenách, dostupnosti, popisu produktu či nákupní ceně od více dodavetelů jednoho typu zboží. 

 

Řešení: Agregátor dat

Problém: Nekonzistentní data a složitá správa produktů

E-shop Stavebninonline.cz čelil velké výzvě:

  • Nekonzistentní data: Různé ceny, dostupnost a informace z feedů a interního ERP vedly k častým chybám.
  • Problémy s výkonem: Systém nezvládal narůstající objem dat a produktů.
  • Složitá správa: Zalistování nových produktů bylo zdlouhavé, údržba stávajících velmi komplikovaná a časově neudržitelná. 

 

Naše řešení: Integrovaný datový agregátor

Přinesli jsme jedinečné řešení v podobě integrovaného datového agregátoru, který:

  • Centralizuje data z feedů a ERP přímo v e-shopu.
  • Řeší konflikty automaticky na základě pravidel, která klient nastaví.
  • Eliminuje duplicity a vytváří „super produkty“, kombinující nejlepší informace z různých zdrojů - na základě výběru od klienta.
  • Upozorňuje na změny a aktualizace v hotových produktech
  • Vytváří reporty a nákupní listy od dodavatelů na základě nejlepších nákupních podmínek a časech dodání

 

Jak jsme postupovali

  • Migrace platformy: Přechod na naši robustní platformu vyřešil problémy s výkonem.
  • Napojení feedů a ERP: Zajistili jsme obousměrné propojení mezi feedy, e-shopem a ERP.
  • Implementace agregátoru:
    • Automatizace schvalování: Produkty s nízkou marží či nevyhovujícími předem definovanými podmínkami jsou automaticky zamítnuty.
    • Manuální kontrola: Uživatel může schvalovat produkty s konfliktními daty.
    • Automatické zakládání produktů v ERP při zpracování objednávek - všechny nové produkty, které nebyly zalistované v ERP jsou automaticky založeny v případě vytvoření nové objednávky.

 

Klíčové funkce agregátoru

  • Řešení konfliktů: Při rozdílných datech mezi feedy, ERP a e-shopem systém vybírá „zdroj pravdy“ nebo upozorňuje na rozhodnutí.
  • Reporty: Uživatelé mají přehled o nových, ztracených nebo vyprodaných produktech.
  • Automatizace: Zjednodušená správa obrovského množství produktů.
  • Možnost nastavit vlastní podmínky pro import a ukládání dat

 

Výsledek: Efektivní a levné řešení

Díky našemu řešení Stavebninonline.cz:

  • Ušetřil tisíce korun měsíčně za externí aplikace.
  • Zefektivnil správu dat a zamezil chaosu - úspora desítek hodin měsíčně
  • Získal konkurenční výhodu díky čistému a profesionálnímu katalogu produktů.

Dnes e-shop hladce spravuje desítky tisíc produktů a udržuje konzistenci dat bez zbytečných nákladů na třetí strany. 

Ruku na to.

Na telefonu po-pá 9-17 hod nebo si s námi domluvte osobní konzultaci zdarma, kde probereme Vaše požadavky. Přijedeme za Vámi kamkoliv po ČR, ale i na Slovensko.

Nezávazná poptávka

nebo nám zavolejte na +420 732 855 854

Načítám, prosím vydržte...

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Upravit nastavení" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.